فیس لیفت یا لیفت صورت (1)

فیس لیفت یا لیفت صورت

امروزه در کلینیک‌های زیبایی و مراکز پزشکی زیبایی جراحی لیفت صورت انجام می‌شود. لیفت کردن صورت یک روش جراحی زیبایی است که برای بهبود ظاهر و جوان‌سازی پوست صورت استفاده می‌شود.

در این روش، با برش دادن پوست صورت و برداشتن بافت‌های بیش از حد، پوست صورت به شکل مطلوبی به بالا کشیده می‌شود و خطوط پیری و چین و چروک‌های صورت کمتر مشهود می‌شوند.

 لیفت صورت

لیفت صورت یا فیس لیفت، عملی برای جوان‌سازی پوست به‌شمار می‌رود که به‌واسطه تکنیک‌های مختلف، فرایند کشیدگی و سفت‌شدگی بافت‌ها انجام می‌شود.

اگر بخواهیم واضح‌تر جراحی لیفت را شرح دهیم، باید بگوییم که این کار به‌منظور حذف سلول‌های مرده یا کم‌تحرک و همچنین چربی‌های زائد صورت می‌گیرد.

این عمل با از بین‌بردن چین و چروک نواحی صورت، پوستی شاداب و جوان برایتان به ارمغان می‌آورد.

فیس لیفت یا لیفت صورت (1)

مزایای لیفت صورت

سبک زندگی ناسالم، عوامل محیطی و افزایش سن موجب تخریب بافت‌های پوستی و از بین‌رفتن چربی‌های زیرپوستی می‌شود.

این مسئله، سبب افتادگی قسمت‌هایی همچون گوشه چشم، گوشه لب‌ها، گونه‌ها و غبغب می‌شود. در این هنگام روش‌های متنوع لیفت صورت یا فیس لیفت، به شما کمک خواهد کرد تا حالت جوان چهره خود را حفظ نمایید.‌

در ادامه شما را با چندی از مزایای جراحی زیبایی چهره آشنا می‌کنیم:

  • بازگرداندن طراوت پوست
  • سفت‌ترشدن پوست
  • عوارض جانبی اندک
  • از بین‌رفتن چروک‌های پوست و افزایش اعتمادبه‌نفس

حقیقت این است که بسیاری از افراد گمان می‌برند، عمل لیفت فقط مختص به ناحیه صورت است، در صورتی‌که لیفت، یک عمل زیبایی محسوب شده و قسمت‌های مختلفی از اندام را در بر می‌گیرد.

به‌عنوان مثال لیفت ران، از دیگر عمل‌های رایج در بین بانوان شناخته شده که معمولا پس از بارداری و زایمان، قابل انجام است. در این فرآیند، پوست و چربی‌های اضافی از قسمت داخلی ران برداشته می‌شود.

فیس لیفت یا لیفت صورت (2)

روش‌های متفاوت لیفت صورت

لیفت صورت یا فیس لیفت، با روش‌های مختلفی قابل انجام بوده و تشخیص اینکه کدام روش مناسب شماست، به نظر پزشک متخصص بستگی دارد. پزشک با بررسی شرایط سنی و سابقه بیماری‌های زمینه‌ای در شما، روش مناسب را با کمترین عوارض پیشنهاد می‌دهد.

از جمله عمل های زیبایی دکتر محمد نادر پورمند علاوه بر جراحی‌های زیبایی مانند انواع لیفت‌ها، پیکر تراشی، پروتز نواحی مختلف و جراحی‌های ترمیمی، عمل لیفت صورت است. در ادامه به معرفی انواع روش‌های لیفت صورت ایشان می پردازیم:

روش تزریق چربی

در این روش، چربی از بدن خود فرد استخراج شده و پس از رفع ناخالصی‌های آن، به پوست صورت تزریق می‌گردد.  ماندگاری لیفت به روش تزریق چربی به صورت، تقریبا دائمی است و نیازی به ترمیم‌های ماهانه یا سالانه ندارد.

روش جراحی

روش جراحی لیفت صورت زمانی به‌کار می‌رود که شدت آسیب وارده بالا باشد و هیچ یک از روش‌های بالا جوابگو نباشد.

از آنجایی که در طول جراحی، فرد بیهوش می‌شود و دوره استراحت طولانی پس از عمل ندارد، این روش به افرادی در بازه سنی ۴۰ الی ۶۰ سال پیشنهاد می‌شود.

کدام روش لیفت صورت بهتر است؟

به طور کلی، روش مناسب برای لیفت صورت بستگی به نیاز فرد دارد. اگر چین و چروک شما عمیق‌تر هستند و نیاز به بالا بردن چانه و کنار صورت دارید، جراحی توسط دکتر محمد نادر پرومند ممکن است بهترین گزینه باشد.

ماندگاری لیفت صورت

مراقبت ‌های بعد از عمل همچون دوری از استنشاق دخانیات، پای‌بندی به تغذیه سالم و زندگی در مناطقی که از آب‌وهوای پاکی برخوردار است، قطعا تاثیر بالایی از خود در ماندگاری جراحی زیبایی نشان می‌دهد.

از طرف دیگر عدم رعایت مواردی که ذکر شد و قرارگیری مداوم در معرض تابش خورشید، سبب می‌شود تا شما هرچند ماه یک‌ بار نیاز به جراحی‌های ترمیمی داشته باشید.

 این موضوع علاوه‌بر آسیب به پوست، هزینه بسیاری را به شما تحمیل خواهد کرد.

دوره استراحت پس از لیفت نیز به نوع روش جراحی شما بستگی دارد اما به‌طور میانگین، این دوره را می‌توان یک الی ۳ هفته در نظر گرفت.

چنانچه شما نیز قصد فیس لیفت خود را دارید، می‌توانید با مراجعه به مطب دکتر محمد نادر پورمند، از امکانات درمانی به‌روز آن با بهترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت بهره‌مند شوید. در حقیقت استفاده از روش‌های درمانی پیشرفته می‌تواند در ماندگاری لیفت شما تاثیرگذار باشد.‌

همچنین با مطرح‌کردن سوالات خود، از مشاوره رایگان لیفت ران، صورت و باقی بخش‌های بدن، نهایت استفاده را ببرید.

فیس لیفت یا لیفت صورت (3)

نکات مهم قبل از انجام لیفت صورت

  • ترک سیگار

سیگار کشیدن قبل از و بعد از جراحی لیفت صورت باعث اختلال در جریان خون در پوست می‌شود که ممکن است منجر به عفونت و تأخیر در بهبودی جراحی شود؛ بنابراین، بهتر است ترک سیگار را قبل از جراحی آغاز کنید.

  • مشاوره با پزشک

قبل از تصمیم گیری انجام لیفت باید از خدمات مشاوره رایگان دکتر محمدنادر پرومند استفاده کنید و مواردی مانند سابقه بیماری‌های خاص یا حساسیت به مواد بی‌حسی را با او در میان بگذارید؛ زیرا بیماری‌هایی مانند دیابت و فشار خون یا مصرف داروهای رقیق‌کننده خون همچون آسپرین، داروهای ضد التهاب غیراستروئیدی و ویتامین E قبل از جراحی لیفت صورت باعث افزایش خطر خونریزی می‌شود.

  • تغذیه سالم

پیش از جراحی، به یک رژیم غذایی سالم و مناسب پایبند شوید و مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین C و پروتئین را افزایش دهید.

  • آمادگی روحی

قبل از جراحی، باید آمادگی روحی خود را برای جراحی و بهبودی بعد از آن ایجاد کنید. این شامل انتظارات و شرایط پس از جراحی مثل درد، تورم و زخم‌های پوستی می‌شود.

فیس لیفت یا لیفت صورت (5)

ماندگاری لیفت صورت چقدر است؟

ماندگاری فیس لیفت به عوامل مختلفی مانند روش انجام عمل، سن بیمار، نوع پوست و نحوه مراقبت پس از جراحی بستگی دارد. عموماً می‌توان گفت که نتایج لیفت کردن صورت ۵ تا ۱۰ سال ماندگار هستند. روش‌های مختلف لیفت (مانند لیفت با فناوری هایپرترمی) دارای نتایج و مدت ماندگاری متفاوت هستند. با پیر شدن، ضخامت و الاستیسیته پوست کاهش می‌یابد و این ممکن است باعث کاهش ماندگاری نتایج لیفت صورت شود.

پوست خشک و نازک، پوست چرب و ترشح زیاد چربی و پوست حساس، هر یک در برابر برخی عوامل به طور متفاوت واکنش نشان می‌دهند و مدت ماندگاری نتایج لیفت نیز ممکن است تأثیر داشته باشد. به مراقبت مناسب از پوست پس از جراحی صورت توجه کنید.

از لیفت سینه یا ماستوپکسی بدانید.

پس از جراحی، مراقبت‌های مناسب از پوست و استفاده از محصولات پوستی و غذایی سالم، به ماندگاری نتایج کمک می‌کنند. این جراحی دوره نقاهت خاصی ندارد تنها تا چند روز صورت ورم دارد. پس از انجام جراحی باید قرص مصرف کرد و ۳ الی ۴ روز پانسمان را عوض کرد.

فیس لیفت یا لیفت صورت (4)

جمع‌بندی

لیفت صورت یا فیس لیفت، در دنیای امروز راهکاری رایج برای برطرف‌کردن شل‌شدگی‌های نواحی صورت و سفت‌تر کردن عضلات زیرین است.

از آنجایی که افراد، صورت را فاکتور مهم زیبایی می‌پندارند، رفع عیوب موجود در آن نیز اهمیت فراوانی برای آنها دارد. بنابراین استفاده از انواع روش‌های لیفت، مدام در حال گسترش است.

معمولاً افرادی که بالای ۴۰ سال سن دارند و دارای خطوط بسیار و افتادگی‌های وسیع پوستی هستند به لیفت صورت روی می‌آورند. به طور کلی دو روش برای کشیدن صورت و جراحی لیفت صورت وجود دارد که با توجه به نیاز مراجعه‌کننده انتخاب می‌شود.

پیش از لیفت کردن صورت مواردی همچون ثابت نگه داشتن وزن، ترک سیگار و مشاوره با پزشک در مورد مصرف داروها و انتخاب دقیق روش لیفت اهمیت دارند. لیفت کردن صورت یک روش زیبایی است که شادابی و جوان‌سازی پوست و صورت شما را باز می‌گرداند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟