بهترین زمان و فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک (2)

بهترین زمان و فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک

فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک از مهم‌ترین اقداماتی است که بعد از عمل باید انجام شود. پیکرتراشی یا لیپوماتیک یک عمل زیبایی جهت برداشتن چربی اضافه بدن است و به تناسب افراد کمک می‌کند. برای ماندگاری بیش‌تر و بهتر استایل خود پس از عمل، لازم است تا ورزش را در برنامه‌ روزانه خود قرار دهید. در ادامه در مورد بهترین زمان و فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک صحبت خواهیم کرد.

بهترین زمان و فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک (1)


مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک

قبل از فعالیت ورزشی بعد از عمل لیپو، لازم است تا درباره مراقبت‌های بعد از پیکرتراشی صحبت کنیم.

  • افرادی که این عمل را انجام می‌دهند در قدم اول نیاز است تا از مصرف غذاهای با کالری بالا و چرب خودداری کنند.
  • پس ‌از عمل، مصرف مشروبات الکلی و دخانیات ممنوع است زیرا دوره نقاهت را طولانی‌تر می‌کند. پس، از مصرف آنها خودداری کنید.
  • معمولا دوران نقاهت بعد از این عمل کوتاه است و از یک هفته تجاوز نمی‌کند اما بهتر است در این مدت به‌خصوص در چند ساعت ابتدایی بعد از عمل، استراحت کامل داشته باشید.
  • استفاده از گن‌های مخصوص یکی از مهم‌ترین مراقبت‌ها به‌شمار می‌آید که طبق نظر پزشک و به‌طور مداوم باید استفاده شوند.
  • بدن در طی این عمل آب زیادی از دست می‌دهد. برای جبران آن سعی کنید مصرف مایعات را افزایش داده و از خوردن غذاهای پرنمک خودداری کنید.
  • استحمام بعد از عمل می بایست با نظر پزشک جراح انجام شود. ماساژ شکم باعث می شود تا خونابه‌ها و ترشحات بهتر خارج شوند.

بهترین زمان ورزش بعد از لیپوماتیک

همان‌طور که گفته‌شد برای کسب نتیجه بهتر از عمل، لازم است تا رژیم غذایی مناسب و فعالیت ورزشی روزانه داشته باشید. اما اینکه این فعالیت‌ها را چه زمانی آغاز کنید نیز بسیار مهم است.

در دوره نقاهت ۷ روزه پس از عمل می‌توانید پیاده‌روی آرام را شروع کنید و پس از ۲ هفته می‌توانید تمام فعالیت‌های ورزشی را انجام دهید بنابراین، عمل لیپوماتیک محدودیتی درخصوص ورزش‌کردن ایجاد نمی‌کند. افراد پس از عمل پیکرتراشی می‌توانند به فعالیت ورزشی مورد علاقه خود بپردازند یا هر ورزش جدیدی را انتخاب کنند.

بهترین زمان و فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک (2)

بهترین فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک

یکی از دغدغه‌های افراد این است که بهترین فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک چیست؟ همان‌طور که گفته‌شد ورزش برای این افراد بسیار ضروری است اما برخی ورزش‌ها انتخاب بهتری بوده و مزایای بیش‌تری دارند.

برای مثال پیاده‌روی و فعالیت‌های هوازی در هفته‌های ابتدایی بعد از عمل می‌توانند بسیار موثر واقع شوند. درواقع پیاده‌روی، بهترین فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک محسوب می‌شود و از روز اول بعد عمل می‌توانید آن را با مداومت و با مدت زمان کم انجام دهید.

در هفته‌های بعد می‌توانید ورزش‌های استقامتی ‌و قدرتی مانند بدنسازی را شروع کنید. البته توجه داشته باشید که بهتر است ورزش پیکر تراشی را سبک شروع کرده و در طول زمان شدت آن را افزایش دهید.

همچنین اگر ورزش خاصی را قبل از عمل انجام می‌دادید نگران نباشید؛ زیرا پس از گذراندن نقاهت نیز اجازه انجام فعالیت مورد علاقه خود را دارید.

مزایای فعالیت ورزشی بعد از عمل لیپوماتیک

اینکه تاکید زیادی بر فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک می‌شود علت‌های مختلفی دارد. مهم‌ترین علت انجام فعالیت ورزشی این است که باعث بهتر‌شدن نتیجه لیپوماتیک می‌شود.

از مزیت‌های ورزش پس از عمل لیپوماتیک نیز می‌توان به بهبود سریع‌تر و بهتر کبودی‌ها و زخم‌ها اشاره کرد. به این ترتیب افراد سریع‌تر بدن خود را بازسازی می‌کنند. همچنین برای اینکه نتیجه عمل ماندگار شود لازم است تا فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک در برنامه روزانه افراد باشد تا کالری‌های مصرف‌شده را سوزانده و وزن خود را پایین نگهدارند.

اگر انجام ورزش را در برنامه روزمره خود قرار ندهید پس‌از مدتی دوباره به وزن سابق برگشته و تمام نتایج عمل را از بین می‌برید. بنابراین، از مزایای فعالیت ورزشی بعد از عمل لیپو می‌توان به حفظ استایل خود پس از پیکرتراشی اشاره کرد.

مشاوره در زمینه عمل لیپوماتیک

توضیحات داده‌شده مربوط به افرادی است که این عمل را انجام داده‌اند اما برای افرادی که قصد پیکرتراشی را داشته و می‌خواهند چربی‌های اضافی بدن خود را خارج کنند، مشاوره گرفتن از افراد متخصص ضروری است.

دکتر محمد نادر پورمند یکی از متخصصان و جراحان موفق در زمینه عمل لیپوماتیک است که می‌توانید برای انجام عمل و گرفتن وقت مشاوره با این فرد، اقدام کنید. دکتر پورمند برای مراجعان خود، مشاوره رایگان عمل لیپوماتیک انجام می‌دهد بنابراین، نیازی نیست بابت مشورت پیش از عمل هزینه اضافی صرف کنید.

جمع‌بندی ‌

توجه به اطلاعات داده‌شده درخصوص فعالیت ورزشی بعد از لیپوماتیک برای افرادی که به‌تازگی این عمل را انجام داده‌اند یا قصد انجام آن را دارند، بسیار مهم است زیرا همان‌طور که گفته‌شد باعث نتیجه بهتر می‌شود.

حتما قبل از عمل مشاوره‌های تخصصی را در این زمینه دریافت کرده و راهنمایی‌های لازم را از پزشک خود بخواهید تا بتوانید یک جراحی موفق داشته باشید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟