مزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو (2)

مزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو

آیا بمزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو آشنایی کامل دارید؟ از مراقب‌های بعد از عمل چطور؟ این نوع عمل یک جراحی غیر تهاجمی محسوب می‌شود که در فرآیند آن از بیهوشی عمومی و تیغ جراحی استفاده نمی‌شود. بلکه با استفاده از یک دستگاه مکش بافت چربی‌ها شکسته شده و این چربی‌ها خارج می‌شوند.

همچنین با کمک این دستگاه، می‌توان نواحی دیگر بدن را از طریق تزریق چربی، فرم داد. در این مقاله قصد داریم مزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو، مقایسه آن با ابدومینوپلاستی و مراقبت‌های بعد از آن را مورد بررسی قرار داده و به تمامی سوالات و ابهامات شما پاسخ دهیم.

مزایای لیپوماتیک شکم و پهلو

عمل لیپوماتیک یا پیکرتراشی معمولا برای کسانی انجام می‌شود که قصد تناسب اندام داشته باشند و به یک هیکل عالی دست یابند.

در فرآیند انجام این عمل، برشی روی بدن ایجاد نشده و از طریق چند سوراخ به اندازه‌های میلی‌متری تخلیه چربی اتفاق می‌افتد. در ادامه می‌خواهیم مزایای لیپوماتیک را بررسی کنیم:

  • جراحی لیپوماتیک یک روش ایمن است؛ چرا‌که یک سنسور در لوله کانولا وجود دارد که در صورت برخورد این لوله با بافت‌های چربی، این سنسور لوله را متوقف می‌کند، در نتیجه آسیبی به بافت‌های مجاور فرد وارد نمی‌شود.
  • یکی دیگر از مزایای لیپوماتیک، جلوگیری از شل‌شدن و افتادگی پوست است.
  • در عمل لیپوماتیک شکم و پهلو، احتمال آمبولی‌شدن بسیار پایین است.
  • در عمل لیپو در مقایسه با سایر روش‌ها، در کمترین زمان می‌توان به نتایج مطلوب خود رسید.
  • در جراحی لیپوماتیک، چربی‌ها توسط حرکات ارتعاشی و چرخشی تخریب می‌شوند. به همین دلیل از پوست در برابر سوختگی محافظت می‌شود.

مقایسه ابدومینوپلاستی و پیکرتراشی

مزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو (2)

عمل ابدومینوپلاستی برای افرادی انجام می‌شود که دارای اضافه وزن هستند. در مقابل عمل پیکرتراشی مناسب زیباجویانی است که اضافه وزن نداشته و می‌خواهند به یک اندام ایده‌آل برسند.

در ابدومینوپلاستی، عمل از طریق برش انجام می‌شود، در حالی که در لیپوماتیک برشی روی بدن فرد ایجاد نمی‌شود. همچنین دوره نقاهت لیپو کمتر از ابدومینوپلاستی است.

بعد از انجام عمل لیپوماتیک فرد می‌تواند به‌راحتی حرکت کند. در حالی که در ابدومینوپلاستی محدودیت حرکت و جا‌به‌جایی یک سری وسایل سنگین وجود دارد.

البته این بدین معنا نیست که لیپوماتیک نسبت به ابدومینوپلاستی برتری دارد. بلکه به معنای این است هر کدام از این عمل‌ها با توجه به نیاز و هدف آن‌ها از عمل، انجام می‌شود.

مراقب‌های بعد از عمل لیپوماتیک

مراقب‌های بعد از این عمل از اهمیت زیادی برخوردار است. چرا‌که نتیجه نهایی و رضایت کاندید عمل لیپو به این موضوع از آن بستگی دارد. برخی از مراقب‌ها به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که عمل در ناحیه پایین تنه است، استفاده از جوراب مخصوص بعد از عمل لیپو تاثیر‌گذار خواهد بود. چرا‌که با این کار از آمبولی پیشگیری می‌شود.
  • 12 ساعت بعد از عمل بهتر است جهت راه‌رفتن از پزشک یا همراه کمک گرفته شود. همچنین بعد از جراحی باید از خوابیدن و بی‌حرکت بودن خودداری کرد تا از عوارض متعدد پیشگیری شود.
  • گن مخصوص لیپوماتیک یکی دیگر از مراقب‌های بعد از عمل  است که به دریافت نتایج بهتر کمک می‌کند. مدت استفاده از این گن بین 3 الی 6 ماه است.
  • دوش‌گرفتن تا 3 روز بعد از عمل ممنوع است. مگر اینکه با تشخیص پزشک متخصص باشد.
  • پانسمان‌ زخم فرد باید به‌صورت روزانه تعویض شود تا وضعیت زخم وی مورد بررسی قرار بگیرد.
  • استفاده از پماد‌های ترمیم‌کننده در محل زخم به‌طور مداوم از اهمیت زیادی برخودار است.
  • بعد از عمل باید از هر گونه ورزش‌های سنگین پرهیز شود.
  • فرد کاندید باید از استفاده از دارو‌های رقیق‌کننده خون به‌صورت خودسرانه پرهیز کند. در غیر این صورت باید با پزشک خود مشورت کند.
مزایای عمل لیپوماتیک شکم و پهلو (1)

نظر کسانی که عمل لیپوماتیک انجام داده اند

 افرادی که این عمل را انجام داده‌اند روی مشاوره عمل لیپوماتیک قبل از عمل تاکید دارند. به‌نظر این افراد عوارض عمل لیپوماتیک تنها در چند روز اول بعد از عمل است.

به عقیده کسانی که عمل لیپوماتیک را انجام داده‌اند، اگر این عمل توسط یک دکتر مجرب و با سابقه انجام شود هیچ عوارضی ندارد.

دکتر محمد نادر پورمند متخصص عمل‌های زیبایی

دکتر نادر پورمند دارای 2 دهه سابقه در عمل‌های زیبایی بوده که  فعالیت خود را از سال 1386 آغاز کرده است. وی بیش از 10 هزار عمل زیبایی انجام داده که برخی از آن‌ها شامل لیپوساکشن، پروتز سینه، لیفت شقیقه، ابدومینوپلاستی و ماموپلاستی می‌شود. وی در کشور‌هایی مانند عمان، امارات و عراق فعالیت‌های پزشکی انجام داده است.

جمع‌بندی

در این مقاله مزایای لیپوماتیک، مقایسه لیپوماتیک و ابدومینوپلاستی را مورد بررسی قرار دادیم. عمل پیکرتراشی برای افرادی که قصد تناسب اندام دارند، انجام می‌شود. همچنین جراح هنگام عمل روی بدن زیباجو را برش نمی‌دهد و تنها با ایجاد چند سوراخ کوچک چربی درون شکم و پهلو را تخلیه می‌کند.

از مزایای این عمل می‌توان به جلوگیری از شل‌شدن و افتادگی پوست، محافظت از پوست در برابر سوختگی و ایمن بودن آن در مقایسه با روش‌های دیگر اشاره کرد. همچنین بعد از انجام این عمل باید به برخی از موارد همچون پرهیز از ورزش‌های سنگین، استفاده از پماد‌های ترمیم‌کننده و استفاده از گن مخصوص توجه داشت.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟