ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه (1)_3

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه، یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی در بین خانم‌هاست. این جراحی برای کوچک‌تر کردن سینه انجام می‎‌شود و به اصلاح به تنظیم سایز سینه و زیبایی آن کمک می‌کند.

 ماموپلاستی کاهشی برای کوچک کردن سینه انجام می‌شود و علاوه‌بر زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. در این مطلب به معرفی ماموپلاستی و مزایای آن می‌پردازیم و اطلاعاتی در مورد دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل در اختیارتان قرار می‌دهیم.

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه (1)_3

چه کسانی کاندید ماموپلاستی هستند؟

ماموپلاستی کاهشی به خانم‌هایی پیشنهاد می‌شود که سینه‌های بزرگی دارند و دچار افتادگی سینه هستند. این افراد می‌توانند با استفاده از عمل جراحی ماموپلاستی، حجم پستان خود را کاهش دهند و افتادگی آن را برطرف کنند. 

ماموپلاستی تنها یک عمل زیبایی نیست و برای درمان نیز پیشنهاد می‎شود. بانوانی که سینه‌های بزرگی دارند، بیشتر در معرض دردهای عضلانی هستند. حجم بزرگ سینه به گردن، شانه‌ها و کمر این افراد فشار وارد می‌کند و باعث ایجاد دردهای مزمن در این نقاط می‌گردد.

در این شرایط پزشک عمل ماموپلاستی را توصیه می‌کند. ماموپلاستی حجم سینه را کاهش می‎دهد و با سبک‌تر کردن آن‌ها، فشار واردشده به گردن و شانه‌ها را کمتر می‌کند. علاه‌بر این؛ جراحی کوچک کردن سینه، افتادگی  پستان‌ها را از بین می‌برد و مشکلات ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

مزایای ماموپلاستی

از جمله مزایای ماموپلاستی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوچک‌شدن سینه‌ها و کاهش حجم آن‌ها
  • سفت‌تر شدن سینه‌ها و لیفت آن‌ها
  • اندامی خوش‌فرم‌ و متناسب
  • افزایش اعتماد به‌نفس
  • کاهش درد گردن و شانه‌ها

عمل ماموپلاستی چگونه انجام می‌شود؟

عمل ماموپلاستی یکی از انواع جراحی سینه است که با مشاوره رایگان آغاز می‌شود. پزشک در ابتدا جلسه‌ای با بیمار تشکیل می‎دهد و سعی می‎کند به تمام سوالات فرد در مورد جراحی زیبایی سینه پاسخ دهد. سپس پروسه درمانی آغاز می‎گردد و تاریخ عمل مشخص می‌‎شود.

برش‌ سینه در عمل ماموپلاستی به 2 صورت انجام می‎شود:

  • برش ورتیکال: در این‌جا یک برش به دور هاله نوک سینه و یک شکاف به صورت عمودی ایجاد می‌شود.
  • برش لنگری: در این روش علاوه‌بر برش‌های ایجادشده در روش ورتیکال، یک شکاف دیگر نیز به‌صورت افقی در زیر شیار سینه ایجاد می‌شود.

نوع برش با توجه به خواست بیمار، نظر پزشک، شکل سینه و نوع عمل انتخاب می‌شود و هیچ‌یک برتری نسبت به دیگری ندارد.

یکی از دغدغه‌های افراد برای انجام جراحی سینه، باقی‌ماندن رد بخیه بر روی بدن است. این مسئله بستگی به نوع پوست بیمار دارد. در برخی موارد، پوست به‌خوبی بهبود می‌یابد و هیچ اثری از زخم باقی نمی‌گذارد، اما در برخی افراد یک اسکار سفید رنگ در جای بخیه به‌جای می‌ماند.  

در این موارد پزشک از بخیه‌های خاص استفاده می‎کند و پس از بهبودی نیز پمادهایی را برای بیمار تجویز می‌کند تا اثر کمتری از زخم بر جای بماند.

دوره نقاهت عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی دوره نقاهت سختی ندارد. بیمار حدود یک هفته در خانه استراحت می‌کند و پس از آن می‌تواند به زندگی روزمره و عادی خود بپردازد. در این شرایط فرد باید به توصیه‌های پزشک؛ خوب گوش دهد و نکات گفته‌شده را به‌دقت رعایت کند تا هرچه سریع‌تر بهبود یابد.

پروتز سینه و هر آنچه باید بدانید

مراقبت‌های بعد از عمل ماموپلاستی

عمل ماموپلاستی مانند دیگر عمل‌های جراحی نیاز به مراقبت دارد. پزشک پس از انجام عمل، نکاتی را به بیمار گوشزد می‎کند و او را موظف به رعایت آن‌ها می‌داند. با رعایت نکات عنوان شده، دوره نقاهت را هرچه سریع‌تر پشت‎ سر می‌گذارید و عوارض ناشی از جراحی را کاهش می‌دهید.

مراقبت‌های بعد از عمل ماموپلاستی عبارت‌اند از:

  • تا یک هفته بعد از عمل در خانه استراحت کنید و فعالیت‎های سنگین را کنار بگذارید.
  • طبق دستور پزشک داروهای مسکن و آنتی‌بیوتیک تجویزشده را سر ساعت مصرف کنید و به شرایط زخم و پانسمان آن توجه داشته باشید.
  • حداقل تا 5 روز پس از عمل جراحی حمام نکنید و از رسیدن رطوبت به زخم جلوگیری کنید. پس از آن می‌توانید بدن خود را با آب ولرم و بدون استفاده از مواد شوینده، تمیز کنید.
  • لازم است بیمار به‌مدت حداقل 2 ماه پس از عمل از گن کششی مخصوص سینه استفاده کند. 
  • رعایت رژیم غذایی سالم در دوران نقاهت بسیار مهم است. در این دوران مایعات زیاد مصرف کنید و خوردن غذاهای چرب و پرنمک را کنار بگذارید.  
  • در هنگام خواب به وضعیت بدن توجه داشته باشید و بالاتنه خود را کمی بالاتر از سایر نقاط بدن قرار دهید.
  • در دوران نقاهت از انجام ورزش‌های سنگین خودداری کنید و تا 6 هفته پس از عمل جراحی سینه، شنا نکنید. 

ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه (2)_1

جمع‌بندی

در این مطلب به معرفی ماموپلاستی یا جراحی کوچک کردن سینه و مزایای آن پرداختیم و اطلاعاتی در مورد دوره نقاهت و مراقبت‌های بعد از عمل در اختیارتان قرار دادیم. ماموپلاستی جنبه زیبایی و درمانی دارد و برای کوچک کردن سینه و رفع افتادگی آن مورد استفاده قرار می‌‎گیرد.

عمل جراحی ماموپلاستی دوران نقاهت سختی ندارد و محدودیتی برای شیردهی مادران ایجاد نمی‌کند. البته توصیه می‌شود بانوانی که قصد بارداری دارند، عمل جراحی سینه را به دوران بعد از بارداری خود موکول کنند.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟