درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک (1)

درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک

برخی اقدامات مفید و مناسب برای درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک وجود دارد که به شما کمک می­‌کند تا سریع‌­تر بهبود پیدا کنید.

این جراحی به­‌عنوان یکی از روش­‌های پزشکی موثر در تناسب اندام محسوب می شود. لیپوماتیک با تخلیه چربی های اضافی باعث می­‌شود تا سلول­‌های چربی مازاد از بدن خارج شوند.

فرد معمولا در نواحی مختلفی که برداشت چربی انجام شده دچار ورم می­‌شود و نیازمند مراقبت‌­های مختلفی است که در ادامه به آنها می­‌پردازیم. پس پیشنهاد می‌­کنیم تا پایان همراه ما باشید‌.

دلایل ورم بعد از عمل لیپوماتیک

زمانی که با استفاده از دستگاه چربی‌­های اضافه در قسمت شکم، پهلو، ران و باسن خارج می‌­شود، یکی از عوارض شایع، ایجاد ورم در این نواحی است که معمولا طبیعی به‌­نظر می‌­رسد.

در واقع با واردکردن کانولای لیپوماتیک و ایجاد تغییر در بافت چربی، بدن نسبت به این عمل واکنش می­‌دهد. در پی آن سیستم لنفاوی با تجمع مایعات، سعی دارد از این بخش دفاع کند که معمولا به­‌شکل ورم قابل مشاهده است.

از همین رو درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک مربوط به کاهش حجم این مایعات خواهد بود. دلیل دیگری که می‌­توان برای ایجاد ناهمواری بعد از لیپوماتیک در نظر گرفت مربوط به کاهش استحکام پوست است.

درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک (1)

درمان ورم بعد از عمل لیپوماتیک چقدر زمان لازم دارد؟

معمولا ۲۴ ساعت بعد از انجام پیکرتراشی واکنش­‌هایی در بدن بروز می‌­کند منجر به ورم خواهد شد. مدت‌زمان لازم برای رفع این عارضه به فیزیک بدنی هر فرد بستگی دارد. به­‌طور معمول حدود ۱۰ تا ۱۴ روز این ورم در حال افزایش است و بعد از آن روند نزولی به خود می­‌گیرد.

از این زمان به بعد تا حدود چند ماه که از عمل پیکرتراشی یا لیپوماتیک بگذرد شاهد کاهش بخش قابل توجهی از تورم خواهیم بود.

البته در صورتی که به اقدامات لازم برای درمان تورم بعد از انجام عمل لیپوماتیک توجه کنید، امکان دارد مدت‌زمان ماندگاری این عارضه کاهش پیدا کند.

روش­‌هایی که در درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک موثر است

در واقع می­‌توان گفت بهترین روش برای درمان تورم بعد از انجام چنین عملی، گذر زمان است. به­‌طوری که بعد از گذشت ۴ تا ۶ هفته مشاهده می­‌کنید که در نواحی مختلف اثر چندانی از ورم دیده نمی‌­شود.

در ضمن موردی که شما باید بعد از عمل لیپو شکم و پهلو در نظر بگیرید این است که نباید وضعیت سلامت و میزان ورم خود را با دیگر افرادی که این عمل را انجام داده‌­اند مقایسه کنید.

پس در این زمان اولین اقدام مفیدی که می‌­توانید برای درمان خود انجام دهید، عمل به دستوراتی است که در هنگام دریافت مشاوره عمل لیپوماتیک، پزشک معالج به شما ارائه می‌­دهد. اقدامات لازم در این زمینه شامل موارد زیر است.

درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک (2)

استفاده از یک گن مناسب

فشرده­‌سازی ناحیه شکم از سری اقداماتی است که تاثیر زیادی در کاهش میزان تورم در نواحی مختلف دارد. معمولا پزشک معالج یک گن مخصوص را برای زیباجو تجویز کرده که فرد باید تا چند هفته از آن استفاده کند‌.

در واقع فشاری که بر اثر استفاده از یک لباس تنگ بر نواحی مختلف شکم و پهلو وارد می­‌شود به سرکوب مایعات و افزایش سرعت جذب آنها کمک می­‌کند.

کمپرس یخ

استفاده از کمپرس یخ به کاهش کبودی و ورم در روزهای اول بعد از انجام این جراحی بسیار کمک خواهد کرد. برای دستیابی به نتیجه بهتر، باید در طول روز، چند بار این کار را تکرار کنید. در هر نوبت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بسته یخ را روی قسمت­‌هایی که دچار ورم شده قرار دهید.

انجام ماساژ

دیگر اقدامی که به شما کمک می­‌کند تا سرعت روند درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک را افزایش دهید، بهره‌­گیری از نوعی ماساژ تخصصی به­‌منظور تخلیه لنفاوی است.

این کار سبب می‌­شود تا بخش قابل توجهی از مایعات جمع‌­شده در زیر پوست به­­‌­سرعت جذب شود. البته در نظر داشته باشید که ماساژ باید به­صورت صحیح و اصولی انجام شود.

پس زمانی که شما یک پزشک حرفه‌ای مانند دکتر پورمند را برای انجام جراحی خود انتخاب می­‌کنید تمام اطلاعات مربوط به نحوه ماساژ و روند انجام آن در اختیار شما قرار می‌­گیرد.

چند روز بعد از عمل پیاده­‌روی را شروع کنید

انجام ورزش‌­های سبکی مانند پیاده‌­روی به‌­عنوان یکی از مراقبت های بعد از عمل لیپوماتیک شکم و پهلو در نظر گرفته می‌­شود که در کاهش ورم به شما کمک می­‌کند.

از همین رو جراحان پیشنهاد می‌­کنند که چند روز بعد از انجام عمل، به­‌صورت روزانه پیاده‌­روی کنید. این کار موجب می شود تا علاوه ­بر کاهش تورم از ایجاد لخته خون نیز جلوگیری کنید.

کاهش مصرف نمک

وجود سدیم در بدن به جذب بیشتر آب کمک می­‌کند. همین امر در افزایش میزان تورم در نواحی که لیپوماتیک انجام شده است، موثر خواهد بود. بنابراین کاهش مصرف نمک می‌­تواند در پایین ­آوردن مدت‌زمان ماندگاری تورم تاثیر داشته باشد.

بیشتر بخوانید: عمل لیپوماتیک برای چه افرادی مناسب است؟

جمع‌بندی

درمان تورم بعد از عمل لیپوماتیک یکی از دغدغه­‌های مهم مراجعه­ کنندگان این نوع از عمل زیبایی به‌­شمار می‌رود که می‌توان با انجام اقداماتی آن را کاهش داد.

در واقع هنگامی که با استفاده از دستگاه، بافت چربی دچار تغییر می­‌شود، بدن برای پرکردن جای خالی آن، با تجمع مایعات در این نواحی موجب بروز تورم می­‌شود.

از همین رو برخی از اقداماتی که می‌توانید برای این منظور انجام دهید شامل استفاده از گن، انجام ماساژ، پیاده‌روی و کمپرس یخ است.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟