جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (4)

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

تمایل به زیبایی و زیبا دیده شدن همواره در بشر وجود داشته؛ امروزه نیز توجه به آن بیش از پیش شده است. صورت به عنوان عضوی که در نگاه اول به چشم می‌آید، نقش زیادی در زیبا دیده شدن افراد ایفا می‌کند. تناسب اجزای صورت و هم‌چنین فرم هر یک از اجزا در زیبایی فرد موثر است. گاهی اوقات شرایطی پیش می‌آید که افراد برای افزایش این تناسب و زیبایی، عمل‌های جراحی انجام می‌دهند. یکی از جراحی‌های زییایی رایج رینوپلاستی است. در ادامه به بررسی جراحی زیبایی بینی با همان رینوپلاستی می‌پردازیم.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (4)

بینی و جایگاه آن در صورت

صورت انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است و بینی یکی از اجزای مهمی است که تقریبا در ناحیه مرکزی صورت قرار می‌گیرد. بینی وظایف مختلفی دارد از جمله می‌توان به: حس بویایی، کمک به حس چشایی و تشخیص مزه، مسیر هوایی، ورود و خروج هوا به بدن اشاره کرد. بینی علاوه بر وظایف ذکر شده، روی ظاهر و قیافه افراد نیز تاثیر زیادی دارد؛ به همین دلیل عمل جراحی زیبایی بینی، یکی از متداول‌ترین جراحی‌های زیبایی به شمار می‌رود.

عمل جراحی زیبایی بینی

افراد معمولا به دلیل زیباتر شدن و یا دستیابی به تعادل و تناسب هرچه بیش‌تر در صورت خود، اقدام به جراحی زیبایی بینی می‌کنند. با توجه به این‌که تغییر در رشد استخوان‌ها ممکن است تا انتهای سن رشد صورت گیرد؛ به همین دلیل به طور معمول این عمل جراحی برای دختران در سن بالای 17 سال و برای پسران 18 سالگی انجام می‌گیرد. به این دلیل که معمولا از این سن به بعد صفحات رشد استخوانی بسته می‌شوند و تغییر در اندازه و فرم بینی ایجاد نمی‌شود.

البته استفاده از رینوپلاستی تنها محدود به مسائل مربوط برای زیبایی نیست و در صورتی که بینی فرد مشکل عملکردی داشته باشد نیز کاربرد دارد. اگر فرد در مسیر تنفسی خود مشکلی هم‌چون: وجود پولیپ و دشوار بودن تنفس برای فرد، وجود داشتن انحراف در تیغه بینی و تفاوت در اندازه دو طرف بینی و ایجاد شکستگی در بینی در اثر حادثه و تصادف نیز داشته باشد، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (2)

مزایای انجام رینوپلاستی

همان‌طور که ذکر شد، جراحی زیبایی بینی طرافداران زیادی دارد و تنها مربوط به سن و جنس خاصی نمی شود. در ادامه به بررسی مزایا این عمل جراحی و دلیل مورد توجه قرار گرفتن آن می‌پردازیم.

افزایش اعتماد به نفس فرد

عمل جراحی بینی تاثیر به سزایی در ظاهر و قیافه فرد دارد؛ بنابراین بعد از جراحی به دلیل این‌که فرد حس می‌کند مشکلی در ظاهر و قیافه خود ندارد، از حضور در اجتماع و جمع‌های جدید احساس ناخوشایندی نمی‌کند. ضمناً اظهار نظر هم برای او راحت‌تر از قبل می‌شود؛ چرا که این جراحی حس خود دوستی در فرد ایجاد می‌کند.

البته این موضوع تنها محدود به زیبایی ظاهری فرد نمی‌شود و به دلیل حل مشکل تنفسی در فرد نیز ممکن است به وجود بیاید. به این دلیل که در برخی از افراد که پولیپ دارند یا مسیر تنفسی غیر طبیعی دارند، حین تنفس با بینی صدا تولید می‌شود و گاها برای برطرف کردن این مشکل مجبور می‌شوند برای مدت طولانی تنها از طریق دهان دم و بازدم انجام دهند. ولی با برطرف شدن این مشکل، تنفس و حتی صحبت کردن نیز برای آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

خروپف و ایجاد صدا در حین خواب نیز از مواردی است که در افرادی که بینی غیر طبیعی دارند به وفور رخ می‌دهد؛ که این موضوع به راحتی با انجام عمل بینی رفع می‌شود.

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (3)

ایجاد هماهنگی و تعادل بین اجزای صورت

پیش‌تر نیز به این موضوع اشاره شد که بهتر است اجزای صورت باهم مرتبط و تناسب داشته باشند. همچنین با توجه به معیار‌های زیبایی‌شناختی، وجود برخی ویژگی‎‌ها در بینی از جمله زاویه داشتن نوک بینی یا داشتن قوس در مسیر بینی به زیبایی هرچه بیش‌تر فرد کمک می‌کند.

 

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی (1)

اهداف انجام عمل جراجی بینی

به طور معمول جراحی زیبایی بینی به منظور اهداف زیر انجام می‌گیرد:

  • ایجاد تغییر در اندازه کلی بینی با باریک کردن استخوان بینی
  • ایجاد تعادل بین سوراخ‌های بینی
  • اصلاح مسیر تنفسی و رفع مشکل پولیپ
  • اصلاح انحراف احتمالی موجود در تیغه بینی
  • انجام جراحی ترمیمی بعد از عمل جراحی اول
  • تغییر در زاویه نوک بینی
  • از بین بردن قوز موجود در قسمت بالایی استخوان بینی

بررسی جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی

همان طور که اشاره شد، یکی از متداول‌ترین عمل‌های جراحی، جراحی زیبایی بینی است که تاثیر به سزایی در چهره افراد دارد. با توجه به حساسیت بالای محل قرارگیری این اندام در بدن، باید عمل جراحی آن هم با دقت و ظرافت بالایی انجام شود. به همین منظور ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای جراحی زیبایی بینی به دکتر محمدنادر پورمند مراجعه کنید.

دکتر پورمند با سابقه بیش از ده ساله در امر جراحی‌های زیبایی، این اطمینان را برای شما حاصل می‌کند که نتیجه جراحی بینی شما مورد قبول و به بهترین نحوه ممکن خواهد بود. شما می‌توانید از مشاوره رایگان استفاده کنید و سوالات و ابهامات خود در مورد رینوپلاستی را به طور کامل حل کنید و سپس با داشتن اطلاعات کامل، اقدام به جراحی کنید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟