مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی (1)

مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی

یکی از مواردی که در هنگام انجام جراحی زیبایی شکم باید به آن توجه ویژه داشته باشید مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی است که در نتیجه جراحی تاثیر زیادی دارد.

افرادی که از چاقی موضعی در ناحیه شکم رنج می­‌برند یا در اثر بالارفتن سن و بارداری دچار افتادگی شکم شده­‌اند، کاندیدای این جراحی تخصصی هستند.

دوران بهبودی هر فرد می­‌تواند وابسته به فاکتورهای مختلفی باشد، در ادامه به بررسی مراقبت‌­های لازم در این زمینه می‌­پردازیم پس در صورتی که قصد انجام جراحی لیفت شکم را دارید این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

مراقبت های ابدومینوپلاستی که باید قبل از جراحی انجام دهید

برای اینکه نتیجه دلخواه را از عمل زیبایی شکم جهت رفع پوست و چربی­‌های اضافی به ­دست آورید، باید نکاتی را قبل از ابدومینوپلاستی رعایت کنید.

از همین رو تا حد امکان مراقب سلامتی خود باشید تا دچار بیماری­‌های ویروسی مانند آنفولانزا نشوید؛ چرا که این موضوع می­‌تواند انجام جراحی را به تعویق بیندازد.

اگر رژیم غذایی یا برنامه ورزشی خاصی را برای کاهش وزن دنبال می‌­کنید بهتر است چند هفته قبل از عمل آن را کنار بگذارید، چون برای ابدومینوپلاستی شکم نیاز به سلامتی کامل و ثبات وزن دارید.

آشنایی با کارهای لازم قبل از عمل ابدومینوپلاستی

برخی از مواردی که مراجعه­‌کنندگان باید در زمان مشاوره عمل ابدومینوپلاستی در اختیار جراح خود قرار دهند به شرح زیر است:

  • تمامی سوابق پزشکی خود اعم از جراحی یا سابقه بیماری خاص را در اختیار جراح قرار دهید.
  • در صورتی که اقدام به انجام جراحی ابدومینوپلاستی دارید باید از مدتی قبل مصرف داروهای شیمیایی و گیاهی که موجب انعقاد خون می­‌شود را متوقف کنید.
  • در صورتی که داروی خاصی را برای مدت­ زمان طولانی مصرف می­‌کنید بهتر است، پزشک معالج خود را از این موضوع مطلع کنید.

قبل از ابدمینوپلاستی چه اقداماتی باید انجام شود؟

با توجه به سوابق پزشکی، لازم است که افراد برخی از اقدامات مورد نیاز را قبل از عمل زیبایی شکم انجام دهند که بر اساس تجویز پزشک مشخص می‌­شود.

معمولا از جمله مواردی که پزشک برای این جراحی در نظر می‌­گیرد شامل آزمایش خون، سونوگرافی شکم، مشاوره قلب و عکس قفسه سینه است.

دوران نقاهت عمل ابدومینوپلاستی چند روز است؟

به­‌طور معمول دوران نقاهت این جراحی بین 7 تا 10 روز است و در این زمان باید فرد طبق دستورالعمل­هایی که از سوی پزشک ارائه می‌­شود کارهایی را انجام دهد.

در این مدت با در نظر گرفتن تمام نکاتی که از سوی پزشک معالج بیان می­‌شود، می‌­توان روند بهبودی و امکان برگشتن به حالت عادی را سرعت بخشید.

مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی (1)

مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی بعد از انجام جراحی

مدت ­زمانی که شما برای بهبودی خود صرف می‌­کنید در صورتی باعث دستیابی به نتیجه مطلوب خواهد شد که مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی را کاملا جدی بگیرید.

در این زمان احساس درد یک امر کاملا طبیعی است و برای اینکه میزان درد شما کاهش پیدا کند. مسکن‌­هایی که پزشک برای شما تجویز کرده است را طبق دستور مصرف کنید.

معمولا تورم و کبودی مورد دیگری است که شما بعد از انجام جراحی زیبایی شکم یا عمل ابدومینوپلاستی با آن مواجه می­‌شوید. برای این مورد پماد های مخصوص جهت ماساژ و استفاده از گن مخصوص تا چند هفته به کاهش تورم کمک می­‌کند.

یکی از مواردی که باید در خصوص مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی در نظر بگیرید این است که در صورت استفاده از درن برای تخلیه مایعات باید به ­صورت درست و اصولی محل آنها را تمیز کنید.

مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی (2)

انجام فعالیت­‌های روزمره

یکی از فعالیت­‌هایی که ممکن است در دوران نقاهت برای فرد کمی دشوار باشد، صاف راه رفتن بعد از عمل ابدو است. تا چند روز نمی‌­توانید این کار را انجام دهید و این مورد کاملا عادی خواهد بود.

بعد از آنکه دوران نقاهت شما به پایان رسید انتظار می­‌رود که بتوانید فعالیت‌­های روزمره را از سر بگیرید و کاملا صاف راه بروید. فقط تا مدتی باید از انجام فعالیت­های سنگین مثل بلندکردن اجسام با وزن بالا خودداری کنید.

نحوه خوابیدن

یکی دیگر از مواردی که در مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی بسیار حائز اهمیت است نحوه خوابیدن افراد است . برای جلوگیری از واردشدن فشار به شکم نباید روی پهلو و شکم خود دراز بکشید.

استحمام بعد از جراحی ابدو

معمولا پزشک به شما توصیه می­‌کند که در 72 ساعت اول، از انجام استحمام خودداری کنید. زمانی که قصد دارید این کار را انجام دهید نیز باید از پانسمان درن استفاده کنید.

درکنار تمام نکات و مراقبت­‌هایی که باید قبل و بعد از انجام این جراحی در نظر بگیرید، مهارت پزشک نیز می‌­تواند در نتیجه عمل تاثیر زیادی داشته باشد. از همین رو دکتر پورمند یکی از پزشکان حاذق و باسابقه در زمینه جراحی زیبایی شکم است.

جمع­ بندی

جراحی زیبایی شکم با منظور رفع پوست و چربی‌­های اضافی برای افرادی که تمایل به انجام آن داشته باشند، امکان­‌پذیر است. در همین راستا باید مراقبت های عمل ابدومینوپلاستی را برای دریافت نتیجه مطلوب جدی بگیرید.

در صورت داشتن سابقه پزشکی یا مصرف دارویی خاص برای مدت طولانی باید قبل از عمل، به پزشک خود اطلاع دهید. بعد از جراحی نیز باید نکاتی را برای تسریع در روند بهبودی رعایت کنید.

دیدگاه ارسال کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WeCreativez WhatsApp Support
مشاور 1
سلام. چطور می تونم کمکتون کنم؟